Μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτικό

Η ανάπτυξη πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη, για πτήσεις χαμηλού κόστους, με ταυτόχρονη λειτουργία του στρατιωτικού αεροδρομίου συζητήθηκε σήμερα στο περιφερειακό συμβούλιο Πελοποννήσου.Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης είπε ότι στόχος είναι να λειτουργήσει ένα μικρό αεροδρόμιο που θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τις ανάγκες της 124 ΠΒΕ και από την άλλη μεριά θα αναπτυχτεί και ως πολιτικό αεροδρόμιο, χαμηλού κόστους, που θα εξυπηρετεί τα τσάρτερ και ένα συγκεκριμένο πλαίσιο εμπορευματικής μεταφοράς.

Σημείωσε ότι και ως υφυπουργός Πολιτισμού είχε εργαστεί προς αυτή την κατεύθυνση αλλά τότε οι συνθήκες δεν ευνοούσαν μια τέτοια εξέλιξη, τόνισε ότι υπάρχουν πολλές μελέτες και ξεκαθάρισε ότι το έργο θα γίνει κυρίως με αυτοχρηματοδότηση. Ο κ. Τατούλης είπε ακόμα πως ενημέρωσε τον πρωθυπουργό στο Ναύπλιο και ανέφερε ότι θα υπάρξει διεθνής διαγωνισμός.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Λακωνίας και Σύμβουλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Δημήτρης Πολλάλης είπε ότι πρόκειται για μία αναγκαία υποδομή για την ανάπτυξη της περιφέρειας και υπογράμμισε ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από tour operators για τη χρήση του αεροδρομίου, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου της Αργολίδας.

Ο επικεφαλής της «Δυνατής Πελοποννήσου» Δημήτρης Δράκος αφού τόνισε ότι θα περίμενε μια έγγραφη εισήγηση για το θέμα, ουσιαστικά, είπε «ναι» στη λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει σαφής και συγκεκριμένη μελέτη που θα προσδιορίζει τα χαρακτηριστικά του αεροδρομίου, τις προδιαγραφές λειτουργία του και θα εξασφαλίζει ότι θα πληροί τις προϋποθέσεις για ασφαλείς πτήσεις.

Ο Θανάσης Πετράκος από την «Αγωνιστική Συνεργασία» κατηγόρησε για λαϊκισμό τη διοίκηση της περιφέρειας, λέγοντας ότι «η πρόταση εντάσσεται στην πολιτική του μνημονίου που σχετίζεται με το ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας, όλα τα αεροδρόμια να γίνουν ιδιωτικά», ενώ ο Λάμπρος Μπούκλης, επικεφαλής της «Οικολογικής Συμπολιτείας του Μοριά» είπε ότι στην περιφέρεια Πελοποννήσου, χάθηκε ένα σημαντικό εργαλείο για τον εναλλακτικό τουρισμό, που ήταν ο σιδηρόδρομος και προσέθεσε τις αντιρρήσεις του, λέγοντας ότι δεν μπορεί να δεχτεί μία εισήγηση για τον αεροδρόμιο της Τρίπολης, που δεν είναι τεκμηριωμένη.

Τελικά με αυξημένη πλειοψηφία εκκρίθηκε η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε μεικτό, εμπορευματικό και επιβατικό χαμηλού κόστους με αυτοχρηματοδότηση. Την εισήγηση υπερψήφισαν οι περιφερειακοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας και της μείζονος μειοψηφίας.

Σχετικά με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας ο κ. Τατούλης υπογράμμισε με έμφαση ότι δεν πρόκειται να θιγεί και ότι η λειτουργία του αεροδρομίου στην Τρίπολη δεν θα έχει ανταγωνιστικό χαρακτήρα, αλλά συμπληρωματικό. Άλλωστε το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο του 2003 προβλέπει την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας και με αυτό του 2008 επιβεβαιώνεται η πρόθεση αυτή, σημείωσε ο Περιφερειάρχης.

Τέλος ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, αφού δήλωσε τη χαρά του για τη συναίνεση που επέδειξαν όλες οι παρατάξεις, επεσήμανε ότι το επόμενο βήμα της Περιφέρειας είναι η παρουσίαση σχεδίου δράσης για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας και της ανάπτυξης του τομέα της κρουαζιέρας, ιδιαίτερα σημαντικού πόλου τουριστικής ανάπτυξης της Περιφέρειας. Το επόμενο χρονικό διάστημα, μάλιστα, θα πραγματοποιηθεί περιοδεία με τον αρμόδιο υφυπουργό κ. Νικητιάδη για τη μελέτη των σχετικών υποδομών για τις κρουαζιέρες.

ΠΗΓΗ: www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *