Το 2009, τα έσοδα από κρατήσεις ξενοδοχείων μέσω Διαδικτύου έφτασαν παγκοσμίως τα 100 δισ. δολ, αποτυπώνοντας με αριθμούς το γεγονός ότι ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι, πριν φτάσουν στη ρεσεψιόν μιας μονάδας, πρώτα “σερφάρουν” στο Internet (στις ίδιες τις ιστοσελίδες των καταλυμάτων ή από τα site των ηλεκτρονικών τουριστικών πρακτόρων, τύπου “booking.com”). Ωστόσο, στην Ελλάδα, τα ξενοδοχεία δείχνουν να μην έχουν αντιληφθεί αυτή την πρόκληση εφαρμογής καινοτομίας.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ/ΜΠΕ, κατά το κεντρικό συνέδριο της 75ης ΔΕΘ για την καινοτομία και την πράσινη ανάπτυξη, στελέχη του χώρου της πληροφορικής, χαρακτήρισαν πολύ αργή την ανάπτυξη του e-booking στην Ελλάδα. Ο κ. Κωνσταντίνος Τριανταφύλλου, διευθύνων σύμβουλος της Bluebyte Software, η οποία σχεδιάζει μεταξύ άλλων λογισμικό για τον ξενοδοχειακό τομέα, δήλωσε ότι οι περισσότερες ιστοσελίδες των ελληνικών ξενοδοχείων είναι της κακιάς ώρας κι αυτό αποτρέπει τους καταναλωτές από τις κρατήσεις. “Η εικόνα είναι τραγική”, είπε χαρακτηριστικά.
Την ίδια στιγμή, τα προγράμματα που έχουν στόχο να βελτιώσουν την κατάσταση, καθυστερούν. «Στο πρόγραμμα «digi-logde», που αφορούσε την ενίσχυση ξενοδοχείων για τη δημιουργία διαδικτυακών τόπων προβολής και συστημάτων ηλεκτρονικών κρατήσεων, προβλεπόταν να ενταχθούν 3.000-4.000 ξενοδοχεία από τα συνολικά 11.000. Οι εγκρίσεις ξεκίνησαν τον φετινό Ιούνιο, με καθυστέρηση ενός έτους, εν μέσω κρίσης και αφού άρχισε η σεζόν. Από τις 400-500 προτάσεις, που υποβλήθηκαν μέσω του δικτύου μας, εγκρίθηκαν 14. Πολιτεία και ξενοδόχοι πρέπει να καταλάβουν ότι αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί», κατέληξε.
Τατιάνα Ρόκου – Τετάρτη, 15 Σεπτεμβρίου 2010