ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Η νέα Καλλικρατική μεταρρύθμιση αποτελεί σταθμό για την διοικητική οργάνωση του κράτους εισάγοντας νέο πρότυπο διοίκησης καθώς και νέα πρωτοποριακή λειτουργική αναδόμηση.

Σε μια δύσκολη για το μέλλον της χώρας συγκυρία, η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση καλείται να διαχειριστεί και να αξιοποιήσει καλύτερα τους πόρους της, παράγοντας δικό της πλούτο έτσι ώστε να εξασφαλίσει μια καλύτερη προοπτική ευημερίας τόσο στον τόπο, όσο και στους πολίτες της.

Η σκυτάλη της τουριστικής προβολής περνάει πλέον στη νέα αιρετή Περιφέρεια, έχοντας τη δυνατότητα να διαμορφώσει ένα νέο μοντέλο τουριστικής πολιτικής βασισμένο στην καθολική προσέγγιση και στην ολοκληρωμένη διαχείριση του τουριστικού προϊόντος.

Η έλλειψη συγκεκριμένου προσανατολισμού και προγραμματισμού, σε κεντρικό επίπεδο, για την ανάπτυξη του τουρισμού τις προηγούμενες δεκαετίες είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη ενός τουριστικού προϊόντος με εγγενείς αδυναμίες και σοβαρά προβλήματα, χωρίς στόχο και όραμα για το επιθυμητό,  βασισμένο εξ’ ολοκλήρου σε αποσπασματικές ενέργειες.

Η νέα Περιφερειακή τουριστική πολιτική θα πρέπει να σχεδιαστεί με βάση την άρτια και στοχευμένη αξιοποίηση των προορισμών, προσβλέποντας στην αποτελεσματική διαμόρφωση αλλά και στην τόνωση της τοπικής οικονομίας.

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου διαθέτει μια πλειάδα ισχυρών συγκριτικών τουριστικών πλεονεκτημάτων αποτελώντας έναν ευλογημένο τόπο που τα έχει όλα σε αφθονία, συνθέτοντας έτσι ένα πολύτιμο τουριστικό χαρτοφυλάκιο, το οποίο ποτέ έως σήμερα, δεν παρουσιάστηκε με ολοκληρωμένο και ελκυστικό τρόπο στην Ελληνική και διεθνή τουριστική αγορά, ως ένα ενιαίο και ισχυρό σύνολο.

Ενδεικτικά το τουριστικό χαρτοφυλάκιο της Πελοποννήσου περιλαμβάνει ιστορικούς και πολιτιστικούς θησαυρούς που αφηγούνται μια συναρπαστική ιστορία τεσσάρων χιλιάδων ετών, τόπους παραθερισμού με μερικές από τις ομορφότερες παραλίες της Μεσογείου, ορεινούς προορισμούς, τόπους της παράδοσης και των αγροτουριστικών εμπειριών, ιερούς τόπους της Χριστιανοσύνης, σημεία επαφής με τη φύση μέσω της πεζοπορίας και της άθλησης, τόπους απόλαυσης εκλεκτού οίνου και εκλεκτών τροφίμων, πολυτελή παραθεριστικά συγκροτήματα, ιστορικά ξενοδοχεία και παραδοσιακούς ξενώνες.

Κάθε στοιχείο αυτού του χαρτοφυλακίου θα πρέπει να αποτελέσει ξεχωριστό προϊόν με δική του ταυτότητα (Brand), δικό του προϋπολογισμό (όχι κατ’ ανάγκη μεγάλο) και δικό του μηχανισμό προβολής με τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων και Δήμων.

Για το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο τουριστικών προϊόντων προτείνονται ως κύριοι άξονες δράσης, η συνεργασία με ελληνικά και ξένα μέσα ενημέρωσης (φιλοξενία δημοσιογράφων), η συνεργασία με διακινητές τουριστών (tour operators, τουριστικά γραφεία, εταιρίες κρουαζιέρων, αεροπορικές εταιρίες κοκ.), καθώς επίσης και η δημιουργία μιας ισχυρής διαδικτυακής παρουσίας.

Καθοριστικό ρόλο χάραξης τουριστικής πολιτικής θα διαδραματίσει η σύσταση και λειτουργία του Συμβουλίου Τουρισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου, όπου θα κληθούν να μετάσχουν με εκπρόσωπό τους οι Δήμοι και τα Επιμελητήρια της Πελοποννήσου καθώς και οι συλλογικοί φορείς του τουρισμού (ξενοδοχεία, λοιπά καταλύματα, τουριστικά γραφεία κλπ). Θεωρείται απαραίτητη η πρόσκληση εκπροσώπου (παρατηρητή) στο Περιφερειακό Πελοποννησιακό Συμβούλιο Τουρισμού, από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος (περιλαμβάνει την Αχαΐα και την Ηλεία), για την ολοκληρωμένη προβολή όλης της Πελοποννήσου ως ενός από τους κορυφαίους περιηγητικούς και παραθεριστικούς προορισμούς της Μεσογείου.

Αρμοδιότητες του Συμβουλίου μεταξύ άλλων θα είναι ο συντονισμός όλων όσων υλοποιούν ενέργειες τουριστικού μάρκετινγκ (Δήμοι και συλλογικοί τουριστικοί φορείς), η αποφυγή αποσπασματικών ενεργειών που δεν βοηθούν τον τουρισμό της Πελοποννήσου όπως και η συνεργασία και η συλλογική χρηματοδότηση κάποιων κοινών ενεργειών μάρκετινγκ ή άλλων κοινών δράσεων.

Για την διαμόρφωση της Πελοποννησιακής Τουριστικής Ταυτότητας και τον επαναπροσδιορισμό της θέσης της Πελοποννήσου στον Εθνικό και παγκόσμιο τουριστικό χάρτη των σύγχρονων ανταγωνιστικών προορισμών, βασική και άμεση προτεραιότητα είναι η έναρξη προγράμματος στρατηγικού σχεδιασμού τουριστικού μάρκετινγκ, η εκπόνηση του οποίου θα πρέπει να ανατεθεί σε εξιδανικευμένη επιστημονική ομάδα.

Με αφετηρία την ιδέα  της αλληλοϋποστήριξης των Πελοποννησιακών τουριστικών προορισμών,  αλλά και την καλλιέργεια “Περιφερειακής Συνείδησης”, θα πρέπει να δημιουργηθεί  ένας αδελφοποιημένος  πυρήνας,  όλων των Ξενοδοχειακών Ενώσεων των Καλλικρατικών Περιφερειακών Ενοτήτων της Πελοποννήσου, με ενδεχόμενο τη σύσταση Ένωσης Ξενοδοχείων Πελοποννήσου, με σκοπό τη σύνδεση των ξενοδοχείων της Περιφέρειας, τη συνεργασία και την ανταλλαγή απόψεων,  την ανάκτηση της αυτοπεποίθησης των ξενοδόχων, την ανάπτυξη ενός θεσμικού πλαισίου τουριστικής – κοινωνικής αλληλεγγύης και την από κοινού αντιμετώπιση των πάσης φύσεως προβλημάτων.

Η σύγχρονη αντίληψη για την τουριστική ανάπτυξη της Πελοποννήσου, θα πρέπει να στηρίζεται στην ολοκλήρωση μιας σειράς έργων τα οποία αφορούν τις υποδομές και το περιβάλλον, στην ποιότητα, στη διεύρυνση και στη διαφοροποίηση των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών, ανοίγοντας έτσι δρόμους ανάπτυξης σε εκατοντάδες επιχειρήσεις, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και εξυπηρετώντας τον κοινό στόχο για μια γρήγορη οικονομική ανάκαμψη αλλά και σημαντική τόνωση της τοπικής οικονομίας.

31 Ιανουαρίου 2010

Δημήτρης Ε. Πολλάλης

Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Λακωνίας

Σύμβουλος Διοικούσας Επιτροπής Ξ.Ε.Ε.

Share
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *